Podpis elektroniczny nieodzowny dla każdego przedsiębiorcy? – Wszystko, co trzeba wiedzieć

Powszechna cyfryzacja dotyczy dzisiaj praktycznie każdego elementu naszego życia. Już za chwilę czas spędzany w kolejkach, np. do urzędów, pozostanie jedynie przykrym wspomnieniem, a większość spraw załatwimy nie wychodząc z domu. Co jednak istotne, do podpisania dokumentów w sposób cyfrowy niezbędny jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Nie czekaj więc i już teraz dowiedz się o nim wszystkiego, co najważniejsze!

  1. Kwalifikowany podpis elektroniczny – podstawowe informacje.
  2. Jak zdobyć podpis kwalifikowany?
  3. Cena podpisu elektronicznego.
  4. Co jeszcze warto wiedzieć o podpisie elektronicznym?

W stronę podpisów elektronicznych kieruje się coraz więcej osób – zarówno prywatnych, jak i przedsiębiorców. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę szerokie możliwości, jakie daje nam kwalifikowany podpis elektroniczny. Nieustannie przy tym pojawiają się pytania, czym on dokładnie się charakteryzuje, a także ile kosztuje usługa jego wyrobienia, w tym w dużych miastach jak Wrocław. Odpowiedzi okazuję się nad wyraz proste…

Kwalifikowany podpis elektroniczny – podstawowe informacje

Zanim przejdziemy do kupna podpisu elektronicznego, warto dowiedzieć się, czym on w zasadzie jest. Pomoże to nam nie tylko zrozumieć sposób jego działania, ale też komfortowo korzystać ze wszystkich dostępnych możliwości. Kwalifikowany podpis elektroniczny to nic innego jak uwierzytelnienie naszego prawa do składania i podpisywania konkretnych dokumentów. Podpis składa się z cyfrowych danych identyfikujących naszą osobę – jest równoważny podpisom tradycyjnym. Co istotne, wydaje go Narodowe Centrum Certyfikacji, jest to więc w pełni bezpieczny i respektowany sposób podpisywania dokumentów.

Jak zdobyć podpis kwalifikowany?

Co ważne, kwalifikowanego podpisu elektronicznego nie uzyskamy drogą online. Dzieje się tak w związku z tym, iż nasza tożsamość musi zostać potwierdzona bez nawet najmniejszych wątpliwości. Tak więc, aby zdobyć e-podpis, należy się udać do odpowiedniej firmy zajmującej się jego sprzedażą. Zapewne wartą uwagi jest możliwość zamówienia wizyty profesjonalisty bezpośrednio pod wskazany adres, np. do naszego domu bądź biura, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności. Oprócz formalności, zapewnimy sobie tym szkolenie z korzystania z podpisu kwalifikowanego, a także instalację oprogramowania na urządzeniu.

Cena podpisu elektronicznego

Dla każdego użytkownika nie mniej ważną kwestią jest cena za podpis elektroniczny. Otóż wszystko tak naprawdę zależy od zakupionego zestawu – szybko zorientujemy się, że renomowane firmy dostarczają nam ich cały szereg, pośród których wybierzemy najbardziej korzystną dla nas opcję. Gotowy pakiet, sprawiający, że podpisany dokument będzie w pełni respektowany i zdatny do użytku, zawiera kartę kryptograficzną, specjalistyczny czytnik, certyfikat kwalifikowany oraz oprogramowanie. Zestaw wykupowany jest na czas określony: zazwyczaj od roku do trzech lat (z możliwością przedłużenia) – podpis elektroniczny cena najkorzystniejsza jest przy opcji trzyletniej.

Co jeszcze warto wiedzieć o podpisie elektronicznym?

Posiadanie podpisu kwalifikowanego jest nieocenione. Droga, jaką odbywa dokument elektroniczny, jest znacznie krótsza niż w przypadku klasycznych odpowiedników. Co więcej, także same przepisy zmieniane są pod tym kątem, chcąc maksymalnie ułatwić nam działanie. W chwili obecnej wszystkie dokumenty podpisane elektronicznie muszą być rozpatrywane i traktowane na równi z wnioskami papierowymi. W praktyce żaden urząd nie może zignorować dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Podpis elektroniczny nieodzowny dla każdego przedsiębiorcy? – Wszystko, co trzeba wiedzieć
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here