Reklamy w Internecie to codzienność, do której powinni przywyknąć przedsiębiorcy. Prawdziwa walka o klienta dla naszych usług lub produktów odbywa się bowiem w świecie wirtualnym. Nowoczesna reklama w wyszukiwarkach jest tam, gdzie potencjalny klient. Jedną z odmian jest reklama dynamiczna. Kto powinien w nią zainwestować?
Google AdSense dla wszystkich
Określenie „kampania reklamowa” zwykle rodzi jednoznaczne konotacje. Prawie każdy ma przed oczami listę z wydatkami na działania kampanijne. Wiele z nich jednak może się okazać na tyle skutecznych, że inwestycja okaże się bardziej opłacalna. Reklama dynamiczna w wyszukiwarce nie musi być przygotowana przez reklamodawcę. Google oferuje różne udogodnienia, z których warto korzystać. Reklamy dynamiczne nie różnią się od innych reklam tekstowych. W czym zatem jest kruczek? Nie ma potrzeby ich zmieniania za każdym razem, gdy na naszej stronie internetowej zmieni się oferta lub pojawią nowe informacje.
Jak powstaje dynamiczna reklama w wyszukiwarkach?
Przy tradycyjnych reklamach tekstowych Google AdSense, należy ręcznie wpisać nagłówek, ścieżkę oraz tekst reklamy (zwykle ma ona 80 lub 160 znaków). Reklama przed publikacją musi zostać zaakceptowana przez Google. Z reklamą dynamiczną jest inaczej. Strona docelowa, nagłówek oraz wyświetlany adres są generowane przez Google’a. Ręcznie wpisuje się tylko treść reklamy, który także musi zostać zaakceptowany. Treści, których nie przygotowuje reklamodawca, są generowane automatycznie przez Google. Dzieje się tak na podstawie konkretnych fraz, wyszukiwanych przez użytkownika.
Komu poleca się reklamy dynamiczne?
Rozwiązanie tego typu z pewnością przyda się tym wszystkim podmiotom, których oferta na stronie internetowej często się zmienia. Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych z rozbudowanym asortymentem. Dynamiczna reklama w wyszukiwarkach oznacza, że nie ma potrzeby częstej aktualizacji reklam czy słów kluczowych. Google sam sprawdzi konkretną stronę, a nawet pobierze z niej aktualne informacje. Jeśli tylko wpisane zapytanie internauty odpowiada treściom, umieszczonym na stronie internetowej, to Google generuje taki nagłówek, który będzie zbliżony do wpisanej frazy. W praktyce oznacza to znacznie lepsze dopasowanie do oczekiwań użytkowników.
Nowości dla zainteresowanych
Reklama w wyszukiwarkach jest stale dopasowywana do współczesnych wymogów. Na co od jakiegoś czasu mogą liczyć reklamodawcy? Wprowadzono kanały strony, rozszerzone reklamy tekstowe, zwiększono też jakości kierowania. Ta ostatnia opcja umożliwia wskazanie adresu URL, który ma być używany. Mając tę informację w oddzielnym pliku, Google wyczuje moment, kiedy powinno się wyświetlić reklamę i na jakie podstrony kierować użytkowników. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce wyświetlane są także w opcji z dłuższym nagłówkiem i opisem, nawet do 80 znaków. W tym punkcie są podobne do zwykłych, płatnych reklam tekstowych.
Google AdSense to skuteczna i szybka reklama nie tylko dla sklepów internetowych. Warto wykorzystać jej potencjał.