Odpowiedni system CMS pozwoli Ci na łatwe i wygodne zarządzanie treściami w serwisie lub sklepie internetowym. Nie musisz znać się na programowaniu – dobry CMS to taki system, w którym intuicyjnie edytujesz teksty, dodasz zdjęcia czy wstawisz nowe produkty. W jaki sposób wybrać idealny system? Podpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.
Cena
Ważnym aspektem jest kwestia kosztów. Na rynku znajdziesz zarówno darmowe systemy CMS, jak i zaawansowane systemy płatne. Istnieją też różne formy płatności, np. za niektóre systemy zapłacisz raz, a jeśli chcesz korzystać z innych, musisz wykupić miesięczny abonament. Wybierz CMS, dostosowując cenę do możliwości finansowych swojej firmy.
Dodatki i opcje rozbudowy
Określ, czy potrzebujesz systemu do prowadzenia prostej strony firmowej typu wizytówka, bloga czy niewielkiego sklepu. A może interesuje Cię zaawansowane narzędzie, które „udźwignie” duży sklep albo rozbudowany serwis informacyjny? Od tego wskazania zależy bowiem wybór CMS-a, a także to, czy będziesz potrzebował wielu dodatkowych modułów i wtyczek. Większość popularnych systemów oferuje liczne pluginy płatne lub bezpłatne, które ułatwiają zarządzanie stroną.
Odpowiednie wsparcie techniczne
Ważnym aspektem przy wyborze jest też kwestia wsparcia technicznego. Jeśli prowadzisz prostą stronę firmową lub blog, to prawdopodobnie nie będziesz potrzebował skomplikowanych modułów i dodatków, a tym samym zaawansowanej pomocy informatycznej. Sprawa wygląda jednak inaczej, gdy obsługujesz nowoczesny, ciągle rozwijający się sklep internetowy. Od sprawnego działania sklepu zależy sukces działalności, a tym samym Twoje dochody.
Wybierając CMS, zwróć zatem uwagę na to, czy istnieją firmy wyspecjalizowane w pomocy technicznej z zakresu tego oprogramowania. Na przykład, jeśli wybrałeś Prestashop support powinien z łatwością pomóc Ci w rozmaitych zadaniach związanych z poprawą lub udoskonalaniem sklepu internetowego. Indywidualny Prestashop support pomoże Ci w tworzeniu, instalacji i modyfikacji modułów sklepu, integracji oprogramowania z systemami ERP czy kreowaniu projektów graficznych. Dedykowany specjalista powinien też naprawić błędy w działaniu Twojego sklepu, wprowadzić zmiany w back office, dostosować funkcjonalności do charakterystyki eCommerce oraz wykonać wiele innych zadań. Dzięki temu Twój sklep będzie działał jak należy, a Ty będziesz mógł zająć się prowadzeniem biznesu, bez obaw o jakiekolwiek przestoje spowodowane nieprawidłowym funkcjonowaniem CMS-a.
Intuicyjny interfejs administratora
Nie musisz znać się na programowaniu czy tworzeniu stron internetowych, aby obsługiwać CMS. Dobre narzędzie powinno bowiem być intuicyjne w obsłudze. Wybierając oprogramowanie, zdecyduj się na takie, w którym z łatwością wykonasz najważniejsze działania związane z obsługą strony lub sklepu. Niektóre systemy oferują bezpłatne wersje demonstracyjne, które pozwalają zapoznać się z ich obsługą i podjąć decyzję o wyborze.
Pozycjonowanie serwisu w Internecie
Sprawdź, czy system CMS jest zoptymalizowany pod kątem SEO. Wiele z narzędzi oferuje np. dodatkowe wtyczki służące optymalizacji, które pozwalają np. na zmianę metatagów i ułatwiają pozycjonowanie witryny. Dzięki temu Twoje działania SEO będą realizowane sprawniej i skuteczniej.