Świat pędzi jak szalony. Nowe technologie zmieniają wszystko. Każdego roku żyjemy w nieco innej rzeczywistości. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że jest to rzeczywistość coraz bardziej wirtualna. Nic zatem dziwnego, że przedsiębiorcy, którym zależy na doskonałych wynikach sprzedażowych i dotarciu do jak największego grona użytkowników chętnie inwestują w usługę pozycjonowania stron internetowych. Zobacz, dlatego warto bliżej się jej przyjrzeć i rozważyć wdrożenie jej również względem swojej witryny www.
Pozycjonowanie stron – co to takiego i do czego prowadzi?
Pozycjonowanie stron internetowych, określane też jako optymalizacja SEO (skrót od ang. Search Engine Optimization) oznacza szereg działań, które maja na celu doprowadzić do wyniesienia danej witryny internetowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Witryna musi spełnić konkretne kryteria, aby być dobrze odbierana przez algorytmy wyszukiwarek. To jeden z najistotniejszych elementów, wpływających na rozpoznawalność marki, budowanie przez nią zasięgów i kanałów dotarcia do klientów.
Pozycjonowanie strony internetowej – po co się to robi?
Strona internetowa, która nie jest poddana pozycjonowaniu i której algorytmy Google nie oceniają pozytywnie, ginie w gąszczu mnóstwa innych witryn internetowych. Praktycznie nikt na nią nie wchodzi, a bez ruchu na stronie trudno spodziewać się, aby była źródłem cennych informacji i przyciągała potencjalnych klientów, chcących dokonać zakupu lub skorzystać z danej usługi. Celem usługi pozycjonowania strony www jest zwiększenie widoczności strony. Google ocenia strony pod względem zawartości treści oraz ich użyteczności dla internautów.
Pozycjonowanie stron www – co składa się na te działania?
Pozycjonowanie opiera się na optymalizacji treści na stronie www. W tekstach stosowane są słowa kluczowe, po których internauci mogą odszukać daną witrynę w sieci. Wsparciu działań pozycjonerskich służy również prowadzenie firmowego bloga, który z jednej strony zawiera treści przyjazne użytkownikom, z drugiej zaś algorytmom Google. Pracownicy profesjonalnych firm zajmujących się SEO, dla których pozycjonowanie Landing Page stanowi element codziennych działań, doskonale znają pojęcia takie jak współczynnik odrzuceń pozycjonowanie na tzw. long tail i wiele innych. Oprócz działań on-site, czyli w obrębie danej strony (do których zalicza się m.in. optymalizację techniczną strony), podejmują również czynności off-site, czyli w środowisku danej witryny. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to zespół działań, składających się na długofalową, trwającą zazwyczaj co najmniej kilka miesięcy, strategię. W pozycjonowaniu strony pomocna bywa też aktywność danej firmy w mediach społecznościowych.